maandag 8 december 2008

Commerciële streetart, hard of nep?


We werden gemaild door iemand van We Are Social. Met informatie over een campagne waar ze mee bezig zijn voor Ford. In de hoop dat we het zouden posten natuurlijk (nou, bij deze). Ze halen alles wat “hip” is uit de kast: Youtube filmpjes met o.a. Banksy, Obey, Invader en D*Face, die natuurlijk niks afweten van deze campagne. Maar goed, zij zetten hun kunst op straat dus is het vrij om te gebruiken of niet? Daarnaast maken ze gebruik van Flickr sets met “reversed graffiti”, 3D mobiele applicaties en QR-codes.

En dat allemaal voor de Ford Ka, lelijk autootje als je het mij vraagt. Maar goed, we lullen er nu wel over wat ook de bedoeling is van deze campagne denk ik. Wat vinden jullie? Slim of nep?

9 opmerkingen:

Zebra zei

Tja, een campagne voor een auto, wat moet ik daarvan vinden?

Ik denk dat je met dit soort campagnes heel erg moet oppassen om niet te hip en cool over te komen. Je blijft toch gewoon Ford. Ik nsap ook niet wat al die street art in Londen en reversed graffiti in Berlin met de Ford Ka te maken heeft. En ik vind het een vage site, snap niet echt wat er de bedoeling van is..

Steven zei

Nee ze hebben te veel dingen aan elkaar willen knopen. Opzich een goed idee om gebruik te maken van zogenaamde social media maar je raakt al snel de weg kwijt.

Ramphastos Toco zei

En het laatste dat je met je auto wilt is de weg kwijt raken.

Zebra zei

(hoe schrijf je dat geluid wat een drumstel maakt als het na een grap stil valt?)

Steven zei

Bedebum tschhhh!

Zebra zei

Is dat al een internet-woord? Zoals 'fail' 'first' 'noob' of 'classic'?

Steven zei

Moet het eerst even flink ge-hyped worden!

Ramphastos Toco zei

zal ik jullie even voor je bek hypen anders? Fuckers :D

Anoniem zei

ik ben tegen commerciele streetart.
ik vind streetart namelijk een manier om jezelf te uiten, en niet om reclame te maken.
Streetart vind ik pas interessant als 't lekker gek /en /of/ een belangrijke boodschap draagt.

Ik denk dat Ford 'te hip' wil doen. Beter houden ze 't bij een tv spotje en wat posters. en het is inderdaad, nog een lelijk autootje ook nog.