dinsdag 24 februari 2009

"Op de zesde dag...

...schiep God Freshpats en hij zag dat het aan was."


Opzich vind ik het best hoor, als je in creationisme gelooft. Ik vind het op z'n zachtst gezegd wat naïef, maar wie ben ik.

Actie Comité Schepping stuurt deze week aan 6 miljoen huishoudens de nogal eenzijdige folder ' Evolutie of Schepping', kostte; 250.000 euro! Wat mij betreft hadden ze dat beter kunnen besteden aan wat naastenliefde. Aan Aids wezen in Afrika om maar wat te noemen of een ander goed doel naar keuze. In plaats daarvan sturen ze die folder om mensen over te halen te geloven in dat zwaar achterhaalde bijbel verhaal.

Word je ook een beetje lijp van dat opdringerige geloof? Stuur die folder dan lekker terug en doe mee aan de actie "Terug naar je maker" van Retecool en een aantal andere Nederlandse blogs. Stuur een leuk briefje mee zoals deze (pdf). Of verzin zelf een leuk verhaal!

17 opmerkingen:

Zebra zei

Toevallig had ik gisteren nog met Eric/Peer een vrij goed gesprek hierover.. Over dat opdringen van geloof/atheisme aan anderen. Bullshit. Beter stuur je die folder ook niet terug, bespaar die verzendkosten en geef die 45 cent aan een zwerver. En gooi die folder bij het oud papier.

Freshpats zei

Je hebt geen postzegel nodig om 'm terug te sturen. En er is niemand die het atheisme aan iemand opdingt...

Zebra zei

Hmmm, jawel dus. De oprichters van 'terug naar je maker' en die busreclames in Engeland, en Dawkins, van 'the God Delusion'. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen voorstander van het scheppeingsverhaal, en geloof ook niet in het opdringen van je geloof. Maar op deze manier wordt het enkel een welles-nietes verhaal.

Luukerjan zei

ik geef 45 cent aan je moeder

Zebra zei

Ik krijg nog 45 cent van je moeder. Ik had enkel een vijftig cent stuk..

Steven zei

Goed die busreclames in Engeland zijn wat opdringerig. Voor de rest zijn het voornamelijk goed onderbouwde wetenschappelijke feiten die gepresenteerd worden aan mensen die daar in geinteresseerd zijn. Daarentegen wordt het geloof al ruim 2000 jaar opgedrongen aan iedereen! Er zijn geen atheïsten die die politieke partijen opstarten of de deuren langs gaan of kruistochten voeren...

Flip zei

Als creationistisch opgevoede freshpatser en doorgewinterd realist vind ik het allemaal een beetje overtrokken.

Ik krijg wekelijks folders met producten waar ik niet op zit te wachten in de bus. Die raap ik dan op, en gooi ze bij het oud papier.

Nu verandert de content van eenzelfde type folder, en half Nederland staat op z'n achterste benen...

Zebra zei

Ongevraagd reclame drukwerk mag van mij ook terug naar de maker

Flip zei

Dat verwachtte ik al. Maar dan is het toch op z'n minst frappant te noemen dat voor een religieuze reclamefolder wel dergelijke acties worden opgezet en voor bijvoorbeeld de irritante postcode loterij shit niet(ook bangmakerij, vandaar dit voorbeeld).

Dat vind ik bijna net zo hypocriet als veel gelovigen zijn.

Zebra zei

Je hebt een punt. Check het filmpje.

Zebra zei

Iemand zou een keer een installatie moeten maken over al die ongewenste reclame en shit..

Steven zei

Een Nee/Nee sticker is voldoende hoewel het je brievenbus wel ontsiert.

Maar een beetje tegen geluid tegen het geloof of iniedergeval creationisme lijkt me niet slecht na eeuwen van indoctrinatie.

Maar het belangrijkste is dat mensen zelf nadenken en hun oogkleppen af doen. Voor de rest is het natuurlijk ieders eigen keus wat 'ie gelooft.

Zebra zei

Eigenlijk wil ik standaard geen crap in mijn brievenbus, en mensen die dat wel willen plakken een Ja/Ja sticker op hun brievenbus.

Maar ik ben het met je eens over dat zelfstandig nadenken.

Flip zei

Een Nee/Nee sticker is gemakkelijk te omzeilen door een paar ruggen aan consumentenadressen te besteden. Dan is het namelijk geen 'ongeadresseerd reclamedrukwerk' meer. Meer van deze wijsheden vind je op tntpost.nl ^_^

Steven zei

Haha mag ik nog even zeggen dat ik het ook oneens ben met alle crap die ongevraagd in de brievenbus gedumpt wordt. Maar in het Blokkerkrantje worden geen wetenschappelijke feiten weerlegd.

Zebra zei

Ben ik de enige die zich meer opwind over het uiterlijk van dit krantje dan de inhoud ervan? Dat hadden wij beter gekund.

Steven zei

Over 1000 jaar is het een prachtig vormgegeven intelligent geëvolueerd krantje! Let maar op.