vrijdag 27 maart 2009

ACAB

GRONINGEN - Een 30-jarige Stadjer wist donderdagavond een originele uitleg te geven over de tatoeage in zijn nek. De man had de letters ACAB in zijn nek laten tatoeƫren, hetgeen volgens de politie All Cops Are Bastards betekent.

De dienders, die de man vanwege mogelijke drugshandel om een legitimatiebewijs vroegen, waren echter niet zo gecharmeerd van de uiting. Tegen de man werd dan ook proces-verbaal opgemaakt wegens belediging.

Wat de Stadjer betreft was er echter niets aan de hand, omdat het volgens hem geen belediging betrof. De letters ACAB zouden namelijk de afkorting zijn van ‘Acht Cola Acht Bier’. Overigens gaf hij eerst wel toe dat hij de tatoeage had laten zetten na een celstraf.

In een reactie laat de politie weten dergelijke beledigingen hoog op te nemen. 'Of het nu op een muur staat, een shirt, of een nek, beledigen van de politie mag niet', aldus politiewoordvoerder Ger Blokzijl.

11 opmerkingen:

Steven zei

Haha hoorde het net op de radio.

Ik ken iemand met zo'n tattoo en die komt misschien vanavond op Chiara's verjaardag ook...

Wat is een Stadjer??

Steven zei

Oh Stadjer = Groninger

Bays zei

Top verhaal dit! Toch nog een lichtpuntje in deze saaie bende waarin ik mij bevind..

Freshpats zei

Saaie bende? Je hebt toch genoeg te doen daar bij Patswerk?
Hebben julie toevallig ook net nog een vrijkaartje voor dat Vice feest ontvangen?

Steven zei

Trouwens toen die ado hoolie op de Elandstraat was doodgereden stond er toch 'All Cars Are Bastards" op de stoep toch?

Steven zei

toch toch

Freshpats zei

Heb dat niet zien staan, maar vind het wel een mooie kreet.

chiara zei

We hebben hier ook een een client die van het zelfde verdacht wordt, maar is gewoon acht cola acht bier toch? Ik zet het in de pleitnota :)

Zebra zei

Ik ken alleen maar de 'acht cola, acht bier' betekenis. Gekke agenten.

Anice zei

ik ken een zeker persoon die deze leus al zeker 10 jaar op treinen muren en metro's pleegt te zetten.
vraag me af of de politie hem meer haat om de betekenis van ACAB of toch om de totale schade?

Zebra zei

Ik bestel al jaren 8 cola en 8 bier als ik uit ben, mag dat dan ook niet?