donderdag 16 oktober 2008

Gregor Graf

Tijdens die lezing bij Ontwerpwerk werd er ook aandacht besteed aan het werk van Mieke Gerritzen. Zij legt in haar werk de nadruk op de overdadigheid van logo's in de huidige maatschappij. Dit door bijvoorbeeld enorme patronen te ontwerpen die samengetseld zijn uit beeldmerken. Op zich een goede stelling, maar ik ben het niet helemaal eens met de uitwerking. Tis net even te makkelijk allemaal.


Gregor Graf daarentegen pakt zaken net wat subtieler aan. Hij heeft juist d.m.v. digitale manipulatie alle reclame-uitingen uit foto's van stadsgezichten weggehaald. Dit zorgt voor hele vervreemdende en confronterende platen. Juist door de nadruk te leggen op wat er niet is, wordt je aan het denken gezet. En dat vind ik net even sterker dan het werk van Gerritzen.

5 opmerkingen:

Steven zei

Ik ken die fotoserie. Echt heel strak. Heel vreemd, spookstadachtig.

Anoniem zei

ik ben het helemaal met je eens. Overdaad laat je juist zien door het weg te halen, niet door overdaad nog 'overdadiger' te laten zien. mooie foto's, maar was dit niet eerder ook al een post van jullie?

Zebra zei

Nope, fontanel volgens mij

Ramphastos Toco zei

less is more.
In dit geval dan.
Want normaal gesproken vind ik meer gewoon meer.
Vette foto's, en een nog vettere naam. Alsof ie zo uit de donald duck komt.

Bays zei

ctrl-d?