Bij Fontanel werd er al een paar keer bericht over het nieuwe logo van Pepsi. Ik snap niet zo goed waarom ze zoiets doen. Wat ik helemaal niet snap is dat ze ook de vorm van de flessen gaan aanpassen. Check dit:
Ben het wel eens met het eerste commentaar in deze post.
vrijdag 24 oktober 2008
Slechte zet
Tags:
graphic design
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
3 opmerkingen:
Ik vind het belachelijk. Het pepsi logo is juist zo'n sterk ding.
En ik vind die 'e' van pepsi een gedrocht.
En compleet los daarvan: ik zie vandaag nog steeds de voordelen van een computer waarbij je linkervoet de linkermuisknop is, waarbij je dingen van het scherm moet likken om ze te deleten en voor dropshadows je het scherm moet...
Zwaar off-topic en insiders joke Lex.
Zij weet al:
http://www.trendhunter.com/images/phpthumbnails/21914_1_468.jpeg
Ik denk dat het beter zou worden met een fikse dropshadow.
Stom dat ze met die lelijke 'e' teruggrijpen naar het oude logo met dat golfje, terwijl dat verder nergens meer terugkomt. Als je je huisstijl vernieuwt is dat okee (al is deze wel erg lelijk, de typografie is ook veel te mager vergeleken bij die veel te vadsige stip en is het allemaal een beetje semi-minimalistisch (als je het minimalistisch aan wil pakken, prima, maar doe dat dan en ga geen lelijke typografische clustertjes maken met een Ocalcarbsug)), maar zorg dan dat het consistent is. Lelijke huisstijlen kunnen wel goed zijn (dwz. kloppen qua concept en samenhang), net als dat mooie huisstijlen wel slecht kunnen zijn, maar als je niet consequent bent wordt een soort halffabrikaat waar de honden geen cola van lusten en waar gefrustreerde bloggers veel te lang over typen om uit te leggen waarom het kut is.
Ik heb trek in een verfrissing. Maar niet een uit een penis.
Een reactie posten